Ambient
Šolske zgradbe so lahko arhitekturni presežki
Šole morajo pri svoji arhitekturni zasnovi in oblikovanju prostora upoštevati toge normative in finančne omejitve, novejše šolske zgradbe, prenovljene stavbe in prizidki k obstoječim šolskim zgradbam pa kažejo arhitekturne presežke, ki so bistvena vrednota trajnostnega razvoja. Danes vam predstavljamo sodobni prizidek OŠ Kolezija in prenovljeno igrišče OŠ Ledina, ki sta delo arhitekturnega biroja CURK arhitektura.
3/15/2017, 2:03 PMGlede na zgoraj navedena merila lahko med dobre šolske zgradbe zagotovo uvrstimo sodoben prizidek s panoramskimi okni OŠ Kolezija, ki je umeščen v bujno zeleno mestno okolico, in prenovo šolskega igrišča z zunanjo učilnico na OŠ Ledina. Oba projekta prekinjata monotono prevlado asfalta in v šolsko arhitekturo uvajata atrij in leseno teraso kot del šolske zunanje učilnice. Privlačen element, ki dobrodejno vpliva na počutje osnovnošolcev, ki v teh prostorih preživijo mnogo ur. Ker so dnevi vedno bolj topli, bo na teh šolskih površinah vedno več otroškega živžava.
Tako sodobni prizidek kot tudi prenovljeno igrišče sta delo arhitekturnega biroja CURK arhitektura.
Prizidek OŠ KOLEZIJA
Pritličen prizidek Osnovne šole Kolezija je zgrajen med obstoječo šolo in Cesto v Mestni log. Prizidek je zasnovan v tlorisni obliki črke L in z dodanim zastekljenim prehodom v obstoječo šolo, in sicer v osi, ki jo je zasnoval že prvotni avtor osnovnega objekta, arhitekt Grega Košak.
Objekt je pritličen, z ravno streho, na kateri bo v drugi fazi urejeno otroško igrišče. Prizidek je načrtovan v skladu s priporočili za gradnjo osnovnih šol, namenjen pa je izvajanju osnovnošolskega izobraževanja. Obsega 5 učilnic za otroke 1. in 2. razreda, kabinet, malo zbornico, 3 svetovalne pisarne, večnamenski prostor, sanitarije ter prehod, ki povezuje obstoječi objekt OŠ Kolezija z novim prizidkom.
Pri razporeditvi prostorov so arhitekti kot izhodišče upoštevali funkcionalno zasnovo obstoječega objekta, smiselno povezavo komunikacij ter najustreznejšo orientacijo učilnic. Prostori so svetli, z velikimi odprtimi steklenimi površinami. Učilnice se odpirajo v zeleni atrij proti cesti in preko avle v notranji leseni atrij, ki je namenjen pouku na prostem.
Notranja oprema sledi ideji svetlega in odprtega prostora. Zasnovana je v svetlih tonih in v kombinaciji z masivnim lesom. Ker je prizidek namenjen najmlajšim osnovnošolcem, so arhitekti v osrednjem delu avle uredili oblazinjen kotiček za poležavanje, počitek in sanjarjenje.
Naročnik: MOL in OŠ Kolezija
Leto izgradnje: 2014-15
Velikost: 600 m2
PRENOVA IGRIŠČA OŠ LEDINA
Načrt prenove je obsegal vsebinsko, funkcionalno in oblikovno ureditev večnamenskega šolskega igrišča, kjer so na relativno majhnem prostoru združene tri osnovne vsebine: šport, igra in izobraževanje. Izhodišča pri načrtovanju so bila varnost, igra, vadba, povezovanje, druženje, zasebnost, opazovanje, počitek ... Osnovne dejavnosti so med seboj vizualno ločene z lesenimi tribunami, površine, namenjene različnim vsebinam, pa so asfalt, pesek, guma in les.
Ker na igrišču ni zelenic, so arhitekti ohranili vsa drevesa in igrišče likovno podredili drevoredu na severni strani igrišča, ki je postal bariera med športnim igriščem in severnim igriščem z zunanjo učilnico in prostorom za popoldansko varstvo. Športno igrišče v osrednjem delu je v jutranjem času namenjeno dostavi in parkiranju, kasneje igram z žogo. Južno igrišče je opremljeno z večnamenskimi igrali na peščeni podlagi, severno pa z ravnotežnimi igrali na gumasti podlagi in zunanjo učilnico na lesenem tlaku.
Naročnik: MOL in OŠ Ledina
Leto izgradnje: 2016
Velikost: 1.850 m2
Foto: Blaž Zupančič, CURK arhitektura
Nazaj na vrh