Intervju
Fajn prostori + fajn ekipa = pozitivna energija
Verjetno je zelo malo direktorjev, ki s takim žarom in vnemo sami zasnujejo prenovo in opremo delovnih prostorov, kot je to storil Miha Lavtar, direktor programerskega podjetja Optiweb. Miha se zaveda, da če ni sprememb, ljudje zapadejo v rutino in da se kreativnost ne rojeva sredi pustih in dolgočasnih delovnih prostorov, zato je v interier novih prostorov vnesel precej Googlove filozofije in kreativnosti. Prenova delovnega okolja je bila njegova največja in zagotovo ena pametnejših poslovnih odločitev, a na prvem mestu so še vedno sodelavci, ki jih je sprejel v ekipo. In če fajn ekipa dela v fajn prostorih, nastane pozitivna energija, ki gore premika.
1/7/2016, 6:48 PMZa začetek najinega pogovora provokativno vprašanje. Ali je treba ureditvi delovnega okolja posvetiti posebno pozornost, dokler je delo opravljeno?
Če hočeš stagnirati, potem ni treba. Toda pri nas je stagniranje enako kot padanje, ga ne dopuščamo.
Ali imate radi spremembe?
Pozitivne spremembe so za zaposlene enako ali bolj pomembne kot plačilo. Če jih ni, se mi zdi, da se ljudje v službi preveč navadijo na rutino, ni več zanimivo priti v službo in logično je, da se tudi zaradi tega začne razmišljati o zamenjavi službe.
Miha Lavtar (desno) s sodelavcem, Optiweb
Oblikovanje poslovnih prostorov manjših podjetij je običajno na zadnjem mestu pomembnih opravil, čeprav dizajn prostora odločilno vpliva na vse – na izvajanje nalog, hitrost, zadovoljstvo in zdravje zaposlenih. Zakaj ste se odločili za prenovo delovnega okolja? Ste morda zaznali negativne vplive na delovno uspešnost, storilnost, se je spremenila organizacijska kultura ali ste dober šef, ki mu je počutje zaposlenih pomembno?
To zadnje definitivno upam, da sem oziroma se res zelo trudim, da bi bil. Če mi uspeva, morajo povedati sodelavci. Mislim, da je vplivalo vse po malem. Bili smo preveč ločeni po pisarnah, ni bilo kotičkov, kjer bi lahko normalno telefonirali, kuhinje, kjer bi bil dober in hiter kavomat ... Tudi stolov nismo imeli najboljših, sedaj pa lahko rečem, da imamo daleč nadpovprečno opremo (stole, miške, tipkovnice ...). Kot je bilo omenjeno, sedaj je precej večja produktivnost, zadovoljstvo, obenem pa tudi precej lažje prodamo naše storitve. Ker enostavno naredimo vtis na stranke, ki pridejo in vidijo, da smo resni ter inovativni. To je bil zelo pomemben dejavnik pri prenovi, kateremu sem posvetil kar nekaj časa.
Arhitektura sistemov je vaše poslovno okolje, kakšen pa je vaš odnos do arhitekture in notranje opreme?
Prenova delovnega okolja je moj skoraj enoletni projekt. Arhitekturi ter notranji opremi sem se res posvetil, tako da mi je to kar priraslo k srcu. Večino časa sem delal z velikim veseljem (če ni šlo preveč narobe) in zato so tudi ideje kar letele iz mene. Če se mi delovno okolje ne bi zdelo pomembno, potem ne bi vložil toliko časa. Če bomo še naprej rasli, bom čez leto ali dve z veseljem šel v nov projekt.
Miza, stol, računalnik, namizna svetilka, telefon … Ali je našteta pisarniška oprema dovolj za delovno uspešnost? Kaj vam osebno pomenita kreativnost, inovativnost?
To so samo osnovne stvari, ki jih moraš imeti, če hočeš karkoli narediti. Za kreativnost oziroma inovativnost pa potrebuješ še mnogo drugih stvari, na primer bele table, kakšen kavč, sobo za 1:1 sestanke, dobro opremljeno sejno sobo, mizo, ob kateri je mogoče delati stoje in še in še. Idej je res neomejeno, vprašanje je le, koliko prostora ima podjetje na voljo za kreativnost. In več kot je kreativnosti, bolje je. V to ne dvomim.
Omizje za hitre sestanke
Koliko Googlove filozofije in kreativnosti je prisotne v vaših novih prostorih?
Precej, glede na to, da sem pregledal na stotine fotografij pisarn, tudi Googlove, Facebookove in ostalih velikih spletnih podjetij. Vse to pa se povezuje tudi s kulturo podjetja, o kateri sem prav tako precej prebral in jo poskušam uvajati tudi pri nas.
Turkizna barva izhaja iz vašega logotipa podjetja. Kako pa ste izbrali ostale barve? Zelena barva je pomirjujoča barva, ki je povezana z naravo, oranžno barvo priporoča feng shui za dom in pisarno … Koliko so bili zaposleni vključeni v barvno-arhitekturne spremembe?
Barve so bolj izhajale iz neke zdrave kmečke logike, v feng shui se nisem poglabljal. Hoteli smo čim bolj živahne prostore, zato smo v prostorih, kjer je veliko bele, kombinirali s precej živo modro ter oranžno, v sobi za sprostitev oziroma 1:1 sestanke smo seveda izbrali zeleno, ker smo sobo naredili v smislu gozda, sejno sobo pa smo odeli v našo barvo iz logotipa. Zaposlene sem poskušal čim bolj vključiti v prenovo, vendar iskreno povedano, je bilo iz njih treba bolj izvleči kakšne komentarje.
Sejno sobo je Miha Lavtar odel v barvo logotipa.
Ste zaposlene presenetili z gugalnico? Je gugalnica element, ki vzbuja v zaposlenih največ kreativnosti? Si predstavljate gugalnico v računovodskem podjetju?
Očetu, ki je daleč največ pripomogel k temu, da so prostori tako dobro narejeni, se je gugalnica zdela ena bolj butastih idej (je pač mož stare šole). Ampak to je ena izmed glavnih atrakcij pisarne in tudi zaposleni se velikokrat vsedejo in zaguncajo. Ko imamo kakšno zabavo, pride zelo prav. Zakaj pa ne bi bila gugalnica tudi v računovodskem podjetju, če so notri mladi ljudje, ki imajo radi kreativnost, pa čeprav je le-te v računovodstvu precej manj? Razbije monotonost, če ne drugega.
Ali je oblazinjena klop s piši-briši tablo večnamenski družaben prostor, kjer potekajo sestanki, se rojevajo ideje?
Tako je. V tem prostoru imamo tedenske sestanke ter ko imamo kakšna druženja ob rojstnih dnevih ali kaj podobnega, se ponavadi zberemo tam ter v kuhinji, ki je zraven nje. Super zadeva, samo malce premajhen prostor je že postal.
Nasmejani Miha Lavtar s fajn ekipo
Kakšno je vzdušje v posameznih prostorih? Ali zaradi odprtih prostorov vaši zaposleni bolje komunicirajo, so bolj odprti in osredotočeni na delovne naloge?
Toliko ljudi kot jih je v našem največjem prostoru (približno 12), je za moj občutek že preveč, ker je včasih kar preveč hrupno. Obenem sta notri dve ekipi iz dveh podjetij (Videa in Optiweb), ki praktično skoraj nikoli ne potrebujeta komunikacije. Če bi eno ekipo dal v svojo sobo, bi bilo že mnogo bolje. Druga soba, kjer so samo programerji in oblikovalca (približno 7 ljudi) pa odlično funkcionira in komunikacije je ravno prav. Ena izmed pomembnejših stvari pa so vedno slušalke, da se izoliraš, ko potrebuješ tišino. Hrup je včasih zelo moteč dejavnik.
Imate v podjetju stalna delovna mesta ali tako imenovane delovne postaje – delovna mesta, ki so namenjena skupinskemu delu, ter individualna delovna mesta, ki zahtevajo zbranost in tišino? Čemu služi zelena soba z zenovskim vzdušjem?
Če kdo hoče mir, se lahko preseli v sejno sobo ali pa v našo zeleno sobo oziroma tako imenovano bubico. Ta je namenjena tistim, ki želijo v miru opraviti kakšen klic, Skype, če imata dva 1:1 sestanek, ali pa potrebuješ 5-minutni OFF. Soba je primerna in uporabna za mnogo situacij. Kdor se hoče umakniti v samoto, ima kar nekaj možnosti.
Soba za sprostitev, sproščeno individualno delo ...
Kako je poskrbljeno za razvedrilo in kavo zaposlenih?
Imamo (skoraj) zmeraj polno omaro prigrizkov, čaj, kavo, sok, pivo ... Vse seveda brezplačno. Predvsem naš polprofesionalni kavomat res dela na polno. Na srečo imamo zaposlene, ki včasih tudi sami poskrbijo za zabavo. Organizira se kakšne poker in tarok turnirje, dobrote ob rojstnih dneh ali uspehih posameznikov ... Seveda pa podjetje organizira tudi teambuildinge (pikniki, escape room ...) ter kakšne proste plačane dneve po napornih službenih zabavah. Smo res ekstremno sproščena ekipa in to mi zelo veliko pomeni, verjamem pa, da tudi zaposlenim.
Kave in iger je v izobilju, saj sprostitev rodi kreativnost in rezultate.
So vaše luči v pisarni pregovorno pisarniško dolgočasne?
V sejni sobi imamo luč iz naravnega lesa, v katerega so vgrajeni LED-profili. Videti je enostavno noro in več strank jo je želelo odnesti domov. Ostale luči pa so bolj dolgočasne, čeprav niso klasično vgrajene v spuščeni strop, ampak jih držijo knauf profili. Luči smo dobili skupaj s prostorom, zato se nam je zdelo škoda, da bi kupovali nove. Seveda pa smo uporabili tudi klasične ledice.
V poslovnem okolju pogosto najdemo na stenah umetniška dela, ki so v skladu z dejavnostjo podjetja in tudi z barvami blagovne znamke. Kako se v koncept poslovnega okolja umeščajo domači copati, ki tujce v Sloveniji pogosto spravijo v zadrego, in žehta turkiznih nogavic?
Zaenkrat kakšnih negativnih kritik oziroma zgroženih obrazov še ni bilo, samo navdušenje in včasih kakšen 'puppy face' ob zadovoljstvu, ko jih podarimo. Pač smo drugačni.
Brandirana žehta nogavic in copati za udobje zaposlenih ...
Je bila odločitev za prenovo delovnega okolja ena najpametnejših poslovnih odločitev, kar ste jih do sedaj sprejeli?
Največja in zagotovo ena pametnejših. Na prvem mestu so še vedno sodelavci, ki sem jih sprejel v ekipo, nato pa takoj poslovni prostori. Je pa ta korak bolj za tiste, ki imamo rek 'kdor ne reskira, ne profitira', ker je pri nakupu in prenovi ogromno v igri in če pomisliš, kaj vse bi lahko drugega naredil s tem denarjem ... Čeprav, če drugače pogledam, če bi šlo kaj narobe, je prostore vedno mogoče prodati.
Čez koliko let boste potrebovali nove prostore?
Po tempu sodeč že letos, vendar bomo že našli kakšno drugačno rešitev. Če pa v letu ali dveh preveč prerastemo, je naš cilj kupiti zemljišče malce bolj ne robu mesta in tam narediti mini poslovno hišico z žarom in podobnim. Boste videli, to bo šele nekaj posebnega.
Foto: Optiweb
Nazaj na vrh