Dizajn
Kaj vpliva na barve ...
... na njihovi poti od modnih pist do dnevne sobe?
1/29/2013, 8:59 PMKaj vpliva na barve ...
Nekoč je veljalo: kar pravkar krasi modne brvi Milana, New Yorka in Pariza, bo čez 6 let vplivalo na trende notranjega dekorja.
Ko so kroji, vzorci in barve zapustili modne brvi, so se pojavili na straneh modnih revij in čisto na koncu še v naših garderobah. Moda oblačenja ni imela prav nobene zveze z dekorjem prostorov, v katerih so ljudje v tistem trenutku bivali. V zadnjih letih pa se je obdobje prehoda teženj z modnih brvi v svet interjerja skrajšalo na približno dve leti. A to obdobje se še krči, opaža Gretchen Aubuchon, glavna urednica revije Fashion+Decor. »Oblikujte slog svojega doma … Oblikujte svoj slog. Fashion+Decor spremlja modne tokove na najnovejših modnih prireditvah in jih primerja z modnimi trendi v oblikovanju interjerja. Fashion+Decor je največje in edino spletno orodje, ki navdihuje bralce, da izrazijo svoj osebni slog, ga potegnejo iz omare in pripeljejo v vsak kotiček svojega doma.« Gretchen Aubuchon verjame, da »družbena omrežja združujejo ustvarjalne ume obeh svetov«.
Foto: po Fashion+Decor
Zadnje čase veliko slišimo ime Pantone, tako v svetu oblikovanja kot tudi na družbenih omrežjih.
Medtem ste lahko že veliko slišali in brali o barvi leta na omrežjih Twitter, Facebook in številnih blogih o oblikovanju. Kaj natančno to pomeni? Pantone je vodilna družba na področju barv in to tako v modi kot notranji opremi. Že 40 let je Pantone ogledalo umetnosti, medijem, modi in glasbi. Vse od avokado zelene iz 70. do smaragdno zelene, ki danes predstavlja prvo na seznamu izbora barv, Pantone trdi, da barva odraža in izpostavlja naše spomine na pretekle dni ter se osredotoča na spomine, ki jih trenutno oblikujemo.
To kljub vsemu še ne pomeni, da nas pri izbiri barv izmed teh, ki jih gledamo na modnih brveh in v salonih s pohištvom, vodi samo Pantone.
Gretchen Aubuchon je prepričana, da se je načrtovanje mnogih od teh začelo že nekaj sezon nazaj. Ta hip vemo, kaj bo v modi vroče to pomlad, hkrati pa imamo že prvi vpogled v modne tokove za jesen 2013. Medtem ostane izdelovalcem pohištva, katerih izdelki bodo razstavljeni na različnih jesenskih sejmih še nekaj časa, da svojim barvnim paletam dodajo še kanček smaragdno zelene. Razstava pohištva in notranje opreme High Point je resnično zelo vplivna. Tu najdete vse, kar želite vedeti o porajajočih se trendih. Za področje oblikovanja je legendarni High Point Market izjemnega pomena. Toliko različnih dejavnikov vpliva na nastanek novih modnih tokov in pameten proizvajalec bo pohitel ter vsaj nekaj manjših kosov že vključil v svoje programe za prihajajočo sezono.
Gretchen Aubuchon opisuje razliko med slogom in trendom: »Slog ima stalno moč, medtem ko trendi prihajajo in odhajajo. Določen trend pa lahko postane slog.«
Pantonejev vpliv je velik predvsem pri promociji barv širšemu občinstvu, ne oblikovalcem.
Izbor barve leta močno vpliva na nas kot potrošnike in naše odločitve glede obojega, kaj bomo oblekli in kako bomo opremili ter dekorirali svoj dom. Oblikovalci interjerjev izberejo nekaj izdelkov, ki jih nato v teh barvah ali različnih odtenkih teh barv ponudijo svojim strankam. To je odličen primer, ki ponazarja vpliv družbenih omrežij na področju modne industrije in notranjega dekorja. Ko je Pantone razglasil smaragdno zeleno za barvo leta 2013, so družbena omrežja vseh oblik v trenutku posredovala to informacijo širšemu občinstvu. Pantone pravi, da je smaragdno zelena »živahna, sijoča in bujna … Je barva elegance in lepote, ki krepi občutek dobrega počutja.« Nenadoma je svetlo zelena preplavila fotografije in zaslone naših računalnikov. Dostopnost te informacije v realnem času ima večji vpliv na splošno obnašanje potrošnika kot visoka moda ali bleščeča revija. Slednja ima v trenutku izida pripravljene teme za objavo nekaj mesecev vnaprej. Ko začnejo tiskani mediji širiti novice in predstavljati vse, kar je povezano s smaragdno zeleno, je sama novica že zgodovina.
Videti je, kot bi se vsi zaljubili v oranžno, ko je Pantone razglasil Tangerine Tango za barvo leta.
Izbruhi sreče in veselja so prevevali naše domove, od barve sten do barvnih poudarkov v obliki blazin, krožnikov in svetil. Tudi mali gospodinjski aparati so prevzeli to barvo. Tudi v tem primeru so levji delež k hitremu širjenju te barve prispevali blogerji in medijski strokovnjaki. Videti je, da oranžna ne bo tako kmalu izginila in dejansko lahko ta trend še dolgo obdrži svojo moč.
Barvni trendi ponudijo različne odtenke izbranih barv.
To vključuje tako diskretne kot tudi drznejše in svetlejše različice. Medtem ko je barva leta smaragdno zelena, bomo videli veliko njenih odtenkov in oblik zelene barve tudi v garderobni omari in domačem okrasju.
Klasične barve ostajajo.
Gretchen Aubuchon meni, da medtem ko smo na modnih brveh priča preporodu svetlih in živahnih barv ter lahko za letošnjo modno jesen pričakujemo »barve, barve in še več barv«, bo vedno ostalo nekaj prostora tudi za bež, sivo in črno barvo. »Te barve ne bodo odšle nikamor. So stalnica tako v naših domovih kot tudi v naših garderobnih omarah.« Dodaja še, da popolnoma črna garderoba ali v celoti siva soba ostajata trdno zasidrani alternativi.« Najboljši nasvet, ki nam ga sporoča Gretchen Aubuchon, je, da ostanemo pristni in zvesti samemu sebi, svojemu načinu življenja in svojemu življenjskemu slogu. Ne kupite smaragdno zelene bluze ali preproge, če ste bolj naklonjeni modri ali bež.
Foto: www.freshome.com
Nazaj na vrh