Dizajn
Kako svet mode vpliva na svet interjerjev?
Nadaljevanje pogovora z Gretchen Aubuchon
2/4/2013, 9:02 PMKako svet mode vpliva na svet interjerjev?
Po mnenju Gretchen Aubuchon, glavne urednice revije Fashion+Decor, nastaja občutek, da »prihaja do trčenja svetov mode in dekorja«. Nekoč je zamik med trendi z modnih brvi in saloni pohištva znašal 5–6 let, nato dve leti ali sezoni, danes pa so kreativni umi obeh industrij preko družbenih omrežij popolnoma prepleteni. V trenutku, ko se na modni brvi pojavi nova kolekcija, novinarji, fotografi in blogerji delijo te dogodke s svojimi bralci in gledalci. Potrošnik ima do njih takoj dostop preko slik, objavljenih na blogih, spletnih straneh in televiziji. Nekoč so bili modni oblikovalci pobudniki trendov notranje opreme, danes pa oboji nenehno sodelujejo.
Bi družbeni mediji lahko imeli tu močnejši vpliv?
Gretchen Aubuchon verjame, da sedaj »vsi oblikovalci berejo iste bloge in pregledujejo iste spletne strani ter vidijo, kar vidi potrošnik. Tako lahko opazujejo trende v vzponu.« Ljudje, ki delajo za blagovne znamke z enega ali drugega področja, slišijo iste stvari in to hkrati. Tako nimajo več priložnosti, da bi prav dosti vplivali eni na druge. Menim pa, da bo moda vselej imela določen vpliv na dekor, do neke mere pa se vzpostavlja tudi obraten vpliv dekorja na modo.« To podrobneje pojasni na primeru vzorca živalskih stopinj, ki je lani preplavil salone pohištva, danes pa se že pojavlja na modnih brveh.
Trčenje mode in dekorja
Še en primer navede Gretchen Aubuchon: »Decembrska številka Lonny Magazine je bila objavljena v istem tednu kot Chanelova jesenska kolekcija 2013. Oboje je bilo preplavljeno s tartanom in škotskimi vzorci. Verjamem, da smo priča združevanju teh dveh svetov. Še nikoli doslej nista ta svetova bila bolj povezana kot danes.« Prepričana je, da velik del tega »trka svetov« lahko pripišemo družbenim omrežjem. Vsi torej hkrati slišijo in vidijo iste stvari. Tudi ulični slog ima prav tako zelo pomemben vpliv na modo in dekor.
.
Naša življenja niso bež, zakaj bi morali biti naši domovi?
»V preteklosti so naš slog usmerjali kataloški ponudniki. Pri oblekah tega ne bi nikdar storili, zakaj bi torej to dopustili v svojem domu? Naša življenja niso bež in le zakaj bi se oblačili v svetle barve, nato pa prišli domov, kjer bi spet vse bilo nič drugega kot bež?« Ljudje sicer začenjajo urejati svoje domove v skladu s svojo osebnostjo tako, kot oblačijo sami sebe. »Vaš dom je ogledalo vas samega.« Oblikovalci interjerja so vedno verjeli, da je notranji dekor treba uskladiti z življenjskim slogom in okusom, a temu ni vedno bilo tako. »Če imate rajši svetle barve in vesele vzorce, to še ne pomeni, da bi jih morali samo nositi,« pravi Gretchen Aubuchon. »Imeti bi jih morali tudi doma in z njimi živeti.«
So cvetlični vzorci znamenje časa?
Nekateri močnejši trendi tako v svetu mode kot tudi svetu dekorja so enaki. Gretchen Aubuchon pravi, da »povsod postajajo trend številka ena cvetlični vzorci.« Opazila je tudi, da je bila revija Vogue polna cvetličnih vzorcev na vseh straneh in da Vogue pravi, da je to pomlad to preprosto modno. Celo v jesenskih kolekcijah so povsod cvetlični vzorci. Ljudje so opravili z bledimi odtenki. »Lani so ljudje »blokirali« barve in se sedaj vračajo v cvetlične vzorce. Ljudje želijo biti srečni,« pravi Gretchen Aubuchon. To je znamenje časa. Kriza ni več tako globoka, gospodarstvo se postavlja na noge in razpoloženje ljudi se izboljšuje.
Večni jeans
Jeans se vrača v velikem slogu. Po mnenju Gretchen Aubuchon, vidimo »jeans prav povsod. Jeans preplavlja modne brvi, a tudi domove in to v vseh tonih in oblikah. Tu grem nekoliko proti toku, ampak oranžna je za pomlad 2013 še vedno na vrhuncu.« Črte in šahovnice se prav tako vračajo. Črte so prisotne v celotni paleti Marca Jacobsa, pri Louisu Vuittonu pa je šahovnica. (Jacobs je prav tako kreativni direktor za Louis Vuitton). Gretchen Aubuchon napoveduje pravi preporod črt in šahovnic tako v interjerjih kot tudi na modnih brveh.
Še enkrat o smaragdno zeleni
»Nadvse mi je všeč, da je Pantone izbral to barvo,« pravi Gretchen Aubuchon. »Ljubim smaragdno zeleno, vseeno pa ne priporočam vsakomur, da takoj kupi smaragdno zelen kavč. Mislim, da je nanjo treba gledati kot na barvno osnovo, na kateri se bodo odvijale stvari v letu 2013, a ne pustimo, da bi nam barva zapovedovala slog.« Gretchen Aubuchon opaža, da se ljudje tako pri modi kot pri dekorju manj osredotočajo na trende in bolj na kupovanje predmetov, ki odražajo njihov življenjski slog. Čeprav nam je barvni trend všeč, nanj ne smemo gledati do te mere resno, da bi takoj menjali vsebino garderob ali celotni dekor.« Raje prevzemimo barvo kot nekaj, kar bo postopoma vstopalo v naše garderobe. Gretchen Aubuchon predlaga blazino namesto popolne prenove doma. Zanimivo, da je ta barva že bila priljubljena, še preden jo je Pantone razglasil za barvo leta.
Živalski vzorci
Odličen način preverjanja, ali je vzorec v skladu z zapovedmi ali ne, je, da opazujemo, na kakšen način je izbran in uporabljen. Gretchen Aubuchon je bila prepričana, da je leopardji vzorec trend, a ga je nato na prireditvi High Point opažala prav povsod, na pohištvu, blazinah in preprogah. Očitno to ni vzorec, ki se bo kmalu umaknil. Poleg tega je v New Yorku leopardji vzorec nekaj, kar nosijo skoraj vsi, pa naj bodo to čevlji, torbica ali šal. »Menim, da bo leopardji potisk postal nekaj podobnega kot mornarska majica s črtami,« predvideva Gretchen Aubuchon. »To bo stalnica, ki nas bo vedno spremljala. To ni več trend, ampak je postal zimzelena klasika.« Nasprotno pa je po njenem mnenju preprog v vzorcu goveje kože bilo že preveč in se počasi umikajo.
Nasvet tistim, ki so na začetku oblikovanja svojega gnezda
Oblikovanje novega doma je lahko na začetku velik, drag in zastrašujoč podvig. Gretchen Aubuchon svetuje, kako začeti z malim in nato nadgrajevati. So določena področja, kjer ni treba zapravljati velikih vsot denarja, in na drugi strani področja, kjer ne smemo varčevati. Tako okusi kot tudi življenjski slogi so različni. Kar je dobro za enega, ni nujno tudi za drugega.
»Verjamem, da so zavese in tkanine zelo pomembne. Če si ne morete privoščiti tkanin višjega razreda, jih v različnih trgovinah najdete veliko, odlične kakovosti in po dostopnih cenah. Ko pa govorimo o pohištvu, morate kupiti najdražje, kar si lahko privoščite. Če vam finance ne dopuščajo najdražjih stolov, jih kupite za manj denarja ali morda rabljene v starinarnici in jih prenovite. Prebarvajte jih in pretapecirajte in naj dajo vtis nečesa, kar je naprodaj v prestižnih trgovinah. Kavč kupite v Ikei, tam si lahko naročite po meri narejene zavese in pregrinjala. Za tiste čisto na začetku, ki nimate na voljo velikih vsot za umetnine, velja: razglejte se po hiši in naokrog, poiščite osebne predmete ter nekaj razglednic in jih uokvirite. Po stenah obesite predmete, ki so del vas. Če vam tapete niso všeč, obarvajte stene ali uporabite šablone. Na začetku kupite nekaj osnovnih kosov pohištva, ki naj odražajo vaš značaj.«
Kakšen bo slog jeseni 2013?
Gretchen Aubuchon kot glavno jesensko smernico tako na modnih brveh kot tudi v naših domovih označi barve in cvetlice. »Jesenski sejmi so običajno polni bledih barv, črnine in sivine, a za leto 2013 se nam obeta zraven še veliko barv. Črna, bež in siva bodo ostale z nami, videli pa bomo manj odtenkov iste barve, še posebej pri dekoraciji doma.« Tako kot je kamelji plašč klasika, bo povsem siva ali črna barvna shema sobe še vedno obdržala svojo moč in obstala z nami.
Obenem pa meni, da bomo vedno manj priča razpravljanju o trendih in več o vprašanjih, kaj je všeč ljudem ter zagotavljanju, da bo takšen slog ljudem na voljo tako v modi kot tudi v dekorju ter da bo ustrezna tudi raven kakovosti. »Ljudje se bodo poistovetili z znamkami, ki odražajo njihov življenjski slog, namesto da bi enostavno sledili nekemu trendu.« Gretchen Aubuchon še doda, da »je ulični slog doslej že imel določen vpliv na dogajanje v modi. Poganja ga to, kar smo videli pri J. Crew z vsemi sloji in barvami ter kilogrami vseh možnih dodatkov. Ulični slog je sedaj dokončno prodrl v blagovne znamke.« Ulični slog je umetnost, kako ujeti mnenja o modi s celega sveta s pomočjo revij in spletnih blogov. Gretchen Aubuchon verjame, da moramo »prenehati gledati na področji mode in dekorja kot na dva ločena svetova. Če si močno navezan na trende v svetu mode, se mora to odražati tudi doma.«
»Oblikujte svojemu domu slog, oblikujte slog samemu sebi,« pravi Gretchen Aubuchon, glavna urednica revije Fashion+ Decor.
Foto: www.freshome.com
Nazaj na vrh